3 months in Sydney:) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marrie Plas - WaarBenJij.nu 3 months in Sydney:) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marrie Plas - WaarBenJij.nu

3 months in Sydney:)

Door: Marrie

Blijf op de hoogte en volg Marrie

18 April 2013 | Australië, Sydney

Hi lieve vrienden, familie en collega’s!!

Hier dan weer eindelijk een update:) vanuit het nog steeds zonnige Sydney :P op aandringen van mijn vader die vindt dat ik anders net zo goed geen blog had hoeven bij houden;) En inderdaad daar moet ik hem gelijk in geven!

Inmiddels een goede 3 maanden in Sydney en er is weer een hoop gebeurd. Ik ben verhuisd, naar de blue Mountains geweest, Palm beach bezocht, een weekendje naar Port Stephens en werk inmiddels alweer 1 ½ maand in het War Memorial Hospital!

Ik zal beginnen bij m’n nieuwe job in het revalidatiecentrum, waar ik het goed naar mijn zin heb. Al is het werk soms wat saai en mis ik de verantwoordelijkheid en de actie van de Heelkunde. De gemiddelde leeftijd van de patiënten is 85+, maar moet ik zeggen dat ik van de meeste patiënten de leeftijd 10 jaar jonger schat! De meeste zien er nog vrij fit uit voor hun leeftijd! Ook hoor ik niet alleen Australische accenten. De mensen komen van overal vandaan…Griekenland, Rusland, Roemenië, Duitsland etc. Het is dan ook elke keer raden aan het accent waar iemand vandaan komt. Ze denken vaak dat ik uit Zuid-Amerika vandaan kom als ze naar mij kijken, maar als ze naar mijn accent horen, denken ze vaak zweden of Duitsland. Ook mijn collega’s komen overal vandaan…India, Bangladesh, Fiji, Schotland, Korea en China. Sommigen zijn net als mij bezig met hun registratie voor hun beroep van origine, zoals advocaat, doctor of accountant. Maar werken nu als assistant om in levensonderhoud te voorzien en hun registratie proces nog lastiger is dan dat van mij.

Hoewel ik blij ben om zo als nurse assistant te beginnen en zo een beetje gewend te raken aan de Australische werkcultuur ben ik ook druk met mijn registratie voor verpleegkundige bezig. Ik heb vorige maand bericht terug gehad en moet opnieuw wat formulieren opsturen. Mijn diploma alleen was niet genoeg en nu willen ze een transcript met al mijn studie uren en stage plekken hebben. Helaas werkt mijn hogeschool niet echt mee en moet ik zelf een transcript opstellen wat ik vervolgens weer moet laten vertalen. Ook ben ik wederom weer gezakt met mijn Engelse toets op het schrijven en ga ik dit volgende maand weer overdoen. Nu een Engelse toets die meer gericht is op het verpleegkundig beroep. Hopelijk werkt dit in mijn voordeel. Maar ik moet wel voorbereid zijn dat ze mijn diploma niet gaan accepteren (en ik hier dus niet geregistreerd kan worden), want heb van de week te horen gekregen dat het Belgische diploma, van een Belgische vriendin van mij hier, is geweigerd. Het kan dus zomaar zijn dat alles voor niets is geweest en ik hier nooit als verpleegkundige aan de slag kan. Maar ik ga het alsnog proberen en hopen dat zij mijn NL’se diploma wel goed genoeg vinden.

Ook ben ik na 3 maanden toch maar verhuisd naar een goedkoper huis. Ik had het prima naar mijn zin in mijn vorige huis maar ik kwam er toch achter dat de huur wat aan de hoge kant was! Ik betaalde 350 per week en kon daardoor geen geld meer sparen om straks nog op reis te gaan! Maar gelukkig heb ik een kamer gevonden voor 210 per week (1km verderop) en nog in mijn favoriete straat in dezelfde wijk ook! Op Glebe point road. Een straat met leuke restaurantjes en barretjes, heerlijk levendig. Ik woon nu met 3 Australische meiden en 1 Australische jongen. Elke zaterdag is hier een markt aan de overkant en houden mijn huisgenoten/buren regelmatig Garage sales waar ik van de week al aardig wat nieuwe kledingstukken (5 dollar per stuk) heb aangeschaft. Ik voel me hier helemaal thuis in deze wijk en in de stad:).

Een paar weekenden geleden ben ik in Port Stephens beland. Een vriend van een Duits stelletje waar ik hier mee opging (zij zijn inmiddels vertrokken naar Melbourne) zijn ouders hadden een bungalow park in een mooi gebied, in de middel of nowhere. Helaas is het park al 10 jaar gesloten omdat het leger besloten heeft daar vlakbij een vliegbasis te bouwen en zo nu en dan ze vlak over het park heen vliegen. In het weekend dat wij er waren hedden wij er gelukkig geen last van en hebben we heerlijk genoten van een gratis verblijf in een van de cabines. Met een beetje vissen, rijden met 4wdrive over het strand en lekker bbq’en hebben wij ons prima vermaakt:)

Verder ben ik met een Belgische meisje die ik op het werk ontmoet had en haar huisgenoten naar de Blue Mountains geweest en hebben we 4 uur gehikt door de bossen:) prachtige natuur daar en heb ik mijn eerste Hitchhick ervaring gehad terug naar het stadje waar de trein ging. Een week later ben ik naar Palm Beach (mooie strand 1,5 uur van Sydney) geweest waar ik Paul (neefje van Marjolijn) heb ontmoet, die daar vlakbij verbleef. Grappig om elkaar na 10 jaar weer te zien in Australië! Ook heb ik vorige week de vrienden van nicht Susan ontmoet die al 3 jaar in dezelfde wijk wonen. Zo ontmoet ik wekelijks bekende van bekende en ook nieuwe mensen:) .

Hoewel ik iedereen wel mis, heb ik het hier nog goed naar mijn zin en is het wonen in de stad nog een grote belevenis en wil ik hier nog niet weg:)

Heel veel liefs xxxx

En ik zal proberen om minder lang te wachten met mijn volgende verhaal!!

En schoonmoeder Elvira!! Ik ben je skype naam kwijt en zou het leuk vinden eens met je te skypen:P Mijn skype naam is marrie van der plas

En een foto met de bondi beach mannen komt er aan hoor:P

  • 19 April 2013 - 10:57

    Je Vader:

    BEDANKT BEDANKT

    Hallo beste Marrie,

    bedankt voor je verhaal en het was lief bedoeld hoor. Dat snap je.

    je Pa

  • 19 April 2013 - 21:09

    Christa Vlieger:

    Ha Marrie, ben superblij dat het goed met je gaat. Had eigenlijk ook niet anders verwacht. Leuk om te zien dat het je qua contacten net zo makkelijk afgaat als je vorige reis ;)
    Wat maakt het uit.... dan maar niet als pleeg, jij verveelt je nooit. Als je besluit er te blijven wonen kan je er vast nog studeren ;). Ik heb er in ieder geval vanaf mijn bank nog steeds vertrouwen in dat het je gaat lukken. Succes en veel plezier weer de komende tijd.
    Groetjes van je ouwe baas ;)

  • 19 April 2013 - 21:09

    Christa Vlieger:

    Ha Marrie, ben superblij dat het goed met je gaat. Had eigenlijk ook niet anders verwacht. Leuk om te zien dat het je qua contacten net zo makkelijk afgaat als je vorige reis ;)
    Wat maakt het uit.... dan maar niet als pleeg, jij verveelt je nooit. Als je besluit er te blijven wonen kan je er vast nog studeren ;). Ik heb er in ieder geval vanaf mijn bank nog steeds vertrouwen in dat het je gaat lukken. Succes en veel plezier weer de komende tijd.
    Groetjes van je ouwe baas ;)

  • 20 April 2013 - 23:15

    Esther:

    Hey Mar

    Hè hè eindelijk weer een blog!!!
    Ben het met je vader eens hoor, ff vaker wat schrijven ;)

    Maar fijn om te lezen dat je je nog steeds vermaakt.
    En kom nu maar heel snel met je foto van de bondi beach mannen!!!

    Xx

  • 21 April 2013 - 11:32

    Ome Leo:

    hallo marrie weer eens leuk om wat te horen(lezen) van je ik moet zeggen ziet er zeer mooi uit daar als ik die foto s ziet.en jammer dat het met het engels niet gelukt is maar houd goede moet komt wel goed als je je best doet.let goed op je eigen en succes nog tot de volgende keer. groeten uit katwijk.

  • 21 April 2013 - 21:02

    Ada Bakker:

    Hallo Marrie,

    Ik maakte het begin van je reis mee opweg in het vliegtuig naar Sydney.
    Met veel plezier lees ik je verslagen en zo lees ik dat het goed met je gaat.
    Erg leuk om je te volgen.
    Ik ben intussen al lang weer terug van mijn prachtige reis door Myanmar.
    Veel geluk en plezier in Sydney en ik blijf je volgen.

    GR Ada Bakker

  • 25 April 2013 - 15:55

    Ex Buurman Klaas:

    Zo dan, eindelijk weer nieuws Mar. Je vader en moeder hadden steeds sterke verhalen maar ik kon ze niet verifiéren natuurlijk. Maar okee alles is weer bevestigd en ik lees dat Australie je nog steeds bevalt.

    groetjes Klaas

    p.s. laat ook wat foto's van bondi beach vrouwen zien?

  • 26 April 2013 - 18:26

    Willeke Van Der Plas :

    Watfijn dat we weten hoe het met je gaat groetjes jaap en willeke

  • 03 Mei 2013 - 12:35

    Alica Van Der Plas:

    Hey Marrie!

    Wat ontzettend leuk om al die verhalen te lezen! Die spinnen zien er echt gruwelijk uit! Wat betreft je engels, dat komt wel goed joh! Gewoon doorzetten dan lukt het vast! Geniet ervan daar, we zijn allemaal jaloers op je!

  • 21 Mei 2013 - 15:03

    Teun En Tineke Van Der Plas.:

    Hoi Marrie,
    op gezette tijden loggen we in om te zien hoe je het maakt aan het andere eind van de wereld. Los van de info die we van jouw vader en moeder krijgen. Zoals vorige week op de verjaardag van Renske. Was gezellig maar dat zal ze , zo begreep ik, je zelf wel vertellen. De foto's geven in ieder geval een goed beeld.
    Het is een mooi land , dat hoorden we al van neef Marcel Koelewijn die voor zijn offshorebedrijf met regelmaat in Perth, in het zuidwesten op 2 uur tijdverschil, zit. Zo besef ik wat een groot land dat is.
    Begrijp ook dat je nog hard aan het studeren bent op de Engelse taal maar met jouw doorzettingsvermogen red je dat wel. We duimen voor een gunstige uitslag mbt de registratie en acceptatie van jouw Hollandse diploma's.
    Mooi dat je een goedkopere huisvesting hebt gevonden om zo jouw reisbudget op te krikken. We lezen tgt wel waarheen.
    Met vriendelijke groet uit natte en koude Katwijk,
    oom Teun en tante Tineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrie

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1198
Totaal aantal bezoekers 11769

Voorgaande reizen:

10 Januari 2013 - 30 November -0001

Working in Australia

Landen bezocht: