Nog geen heimwee;) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marrie Plas - WaarBenJij.nu Nog geen heimwee;) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marrie Plas - WaarBenJij.nu

Nog geen heimwee;)

Blijf op de hoogte en volg Marrie

02 Maart 2013 | Australië, Sydney

Hi hi

Inmiddels alweer 7 weken in Sydney! Heb eerlijk gezegd nog niet het gevoel dat ik hier al bijna 2 maanden ben. Wat gaat de tijd toch snel!! Kan het eigenlijk nog steeds niet bevatten!! Voelt nog steeds een beetje als een droom:)

Sinds mijn laatste bericht ben ik gelukkig wat meer gebeld door het uitzendbureau. Al is het de ene week meer dan de andere week. Zo heb ik een week 29uur gewerkt, de week erna weer 12 uur en deze week zowaar 36 uur. Maar het blijft afwachten en zorgen dat je je telefoon op tijd opneemt, anders is de dienst al aan een ander toegewezen. En ook de rust tussendoor is niet altijd even veel, zo heb ik twee weken geleden een paar uurtjes ’s ochtends gewerkt, toen weer een nachtdienst van 12 uur en na een paar uurtjes slapen weer een avonddienst gedraaid. Best wel vermoeiend, maar je moet wat om aan je geld te komen;). Ook de plekken waar je naar toe wordt gezonden is niet altijd even leuk. Zo ben ik 2x naar verpleegtehuizen gezonden waar het verschrikkelijk was. De kamers waren erg vuil, geen tijd om je cliënten te verzorgen en lieten ze me bijna aan m’n lot over, door mij 8 bewoners te geven die verzorgd moesten te worden die ik totaal niet kende.

Gelukkig kom ik ook op leukere plekken. Zo heb ik een aantal keer in het st Vincent Private hosptial gewerkt op een cardiologische afdeling en op Orthopedie. Een mooi en modern ziekenhuis. Maar gelukkig heb ik vorige week te horen gekregen dat ik ben aangenomen als full time nurse assistant in het War Memorial Hopsital. Een revalidatie centrum voor 65plussers. Aanstaande maandag zal ik hier beginnen. Het grappige is dat ik van de week gebeld werd door het uitzendbureau, of ik voor een dag geplaatst wilde worden in het War Memorial, precies op de afdeling waar ik volgende week kom te werken:) . Ik werd meteen gevraagd of ik niet een dubbele dienst wilde draaien, ach ja waarom ook niet. Ben ik gelijk maar ingewerkt:)

Nu ik dit aan het schrijven ben ik ook weer aan het werk in het War Memorial. Ik hou namelijk de wacht over 2 patiënten die lichtelijk delirant zijn na hun operatie. Hier doen ze niet aan mensen fixeren (met zweedse band aan bed) maar hier regelen ze een persoon om “de wacht” te houden. Wat feitelijk inhoudt dat je een hele nacht of soms ook overdag 9 of 12 uur lang naast 1 of 2 patiënten zit en ze in de gaten houdt. Moet zeggen dat het wel een beetje saai is, maar die dollars erg gemakkelijk verdiend. Geeft mij mooi de gelegenheid om even een stukje te schrijven

Inmiddels heb ik ook een fiets aangeschaft, want ik miste het fietsen toch wel. Al is het hier af en toe best pittig met al die heuvels hier! Maar heuveltje af is heerlijk:). Ben al een paar keer de weg kwijt geraakt, maar heb hierdoor wel weer een paar leuke wijken van Sydney ontdekt. Ook is Sydney nog niet echt een fiets stad! Zo rijdt ik soms tussen alle auto’s op de Great Western High Way:) soms wel een beetje eng hoor!!! Gelukkig wordt hier aanhoudend links blijven rijden niet beboet, en rijdt ik hier zoveel mogelijk links op de bus baan, die rijden wat minder hard:)

Ik ben nog steeds bezig met het ontdekken van alle strandjes! Het zal nog wel even gaan duren voordat ik die allemaal ontdekt heb, want Sydney kent welgeteld 70 stranden. Om er weer een paar van mijn lijstje te kunnen afvinken heb ik een aantal weken geleden een ferry naar de noord kant van Sydney genomen en ben daar de stranden gaan ontdekken. Helaas was het verboden om te zwemmen i.v.m. de sterke stroming. Naast Manly beach kan ik ook Redfern beach afvinken, want een Engelse jongen heeft mij vorige week meegenomen naar een mooie Harbour beach met uitzicht op de stad!
Ook heb ik eindelijk een tour door het Operahouse gemaakt, wat geweldig was. Moet zeggen dat het interieur van binnen vrij modern is en niet echt bijzonder, maar de architectuur geweldig!! Voordat ze begonnen met de bouw hadden ze de kosten begroot op 6 miljoen en uiteindelijk heeft het ongeveer 116 miljoen gekost.

Afgelopen zondag heb ik een bezoekje gebracht aan de Vismarkt en had me helemaal verheugd op een broodje haring met Uitjes nadat een Australische jongen me had wijs gemaakt dat ze daar ook echt haring verkochten. Na echt werkelijk alle winkeltjes te zijn af geweest met de vraag naar haring, moest ik het dan echt opgeven, helemaal NIETS:(. Maar ze hadden uiteraard genoeg andere overheerlijke vis:) mmm.
Ook heb ik the Chinese New Year Parade mee gemaakt en ben al een aantal keer vuurwerk gaan kijken bij Darling Harbour:) (zie foto’s) . Een van mijn favoriete plekken om ’s avonds een wijntje te drinken. Prachtig die haven met al die lichtjes:).
Verder ben ik een aantal weken geleden op een Mardi Grass fair belandt wat voornamelijk een feest is voor the gay people, maar waar iedereen welkom is en ga zaterdag naar de Mardi Grass Parade. De week erna ben ik door een paar jongens die ik ontmoet had na m’n late dienst uitgenodigd om mee op stap gegaan. Ach ja waarom ook niet een onverwachts stap avondje :) . Heb ik Ge bbq’ed met m’n huisgenoot en zijn vrienden en helaas ook afscheidsfeestje gehad van een Duist meisje en een Australisch meisje waar ik redelijk veel mee optrok! Einde van deze maand gaan ook nog een andere Duits stel waar ik af en toe mee omga weer weg. Wordt eens tijd dat ik wat nieuwe vrienden ga maken:) Maar verveel me nog niet hoor!

Ook heb ik inmiddels mijn papieren voor mijn registratie als verpleegkundige opgestuurd! Want ik ben natuurlijk niet van plan om voor eeuwig als nurse assistant te blijven werken. Hiervoor heb ik afgelopen zaterdag wederom de IELTS (Engelse) test gedaan. Voor de derde keer inmiddels. Heb de afgelopen weken hiervoor ook veel geoefend, vooral met het schrijven, wat mijn grootste struikelblok is. Ik moet de resultaten nog afwachten , maar ik kan alvast mededelen dat ik het weer niet gehaald heb. Ik raak op de een of andere manier zo gestrest door de tijdsdruk dat ik zelfs bij het onderdeel lezen, waar ik de vorige keer een 7.5 voor heb gescoord, de letters zag dansen en niets meer in me op kon nemen. Terwijl mijn brein nog vermoeid was van het onderdeel lezen, moest ik aan het schrijven beginnen. Ik moet zeggen dat het wel iets beter ging dan de vorig keer, maar wederom heb ik het niet gered om het essay op een fatsoenlijke manier af te ronden Maar ik geef niet op!!! Ik zal hier als verpleegkundige aan het werk gaan!! En ga de toets gewoon weer opnieuw doen. 4x is Scheepsrecht toch?!


En om het verhaal af te sluiten nog even wat spinnen verhalen:

De eerste spin die ik heb gezien, bleek later, een Wolf Spider (zie foto’s) te zijn geweest. De beet van deze spider is giftig maar niet dodelijk, wel wordt geadviseerd even naar het ziekenhuis te gaan, voor het geval dat. Meestal zijn ze ’s nachts actief, maar toen ik hem signaleerde was het midden op de dag! Aaaaahhhh en hij was GROOT!! Ik was nog wel zo heldhaftig genoeg langs hem heen te lopen en opzoek gaan naar de anti-spider spray. Toen ik hem probeerde dood te spuiten, kwam die op me af rennen aaahhh ik wist niet hoe snel ik op de bank moest springen en na enige minuten had ik weer de moet verzameld om ervan af te komen en opzoek te gaan……heb de spin nooit meer gevonden.

De tweede keer was ik bijna in slaap gevallen toen ik geschreeuw hoorde vanuit de woonkamer. Ik sprong uit bed, rende naar de woonkamer en trof mijn huisgenoot al staande op de bank aan!! En een paar meter van mij verwijderd een Huntsman spider (zie foto’s). Ook de beet van deze spin is of low risk. Nu bleek tot mijn grote teleurstelling dat mijn roomy nog banger is van spinnen dan ik en ik dus ook maar het initiatief heb genomen om dat zwarte harige onderkruipsel op te zuigen met de stofzuiger. Maar dat beest was zo snel dat het een half uur heeft geduurd en een halve fles anti-spider spray voordat we hem eindelijk opgezogen hadden. Helaas was de spin zo groot dat ie in de stofzuigerslang bleef zitten en we dus niet zeker wisten of ie dood was. De enige optie was de stofzuiger naar buiten, het voetstuk eraf halen en kijken of ie eruit zo komen….en ja hoor daar kwam onze hunstman spider, gelukkig dood….Voordat ik elke avond ga slapen schud ik toch even mijn lakens uit, want ben toch bang dat ik daar een keer een spin zal aantreffen. En ook durf ik niet in het donker rond te lopen in huis, ben toch bang dat ik straks boven op zo’n spin sta.


Is toch weer beetje een langer verhaal geworden dan de bedoeling maar moest toch mezelf toch en beetje wakker houden, aangezien het WIFI signaal hier op de 2 verdieping het om onduidelijke reden niet doet.


Iedereen de groetjes en tot snel!!!
xxxx

  • 02 Maart 2013 - 15:04

    Leontine:

    Hey mar!

    Zo te lezen heb jehet nog goed naar je zin in australie! Wat fijn dat je nu een vaste baan hebt. Dat geeft denk iets meer rust. Wel weer balen dat je toets weer niet gehaald hebt! Maar eens zal je het halen en je heb nog ff de tijd.
    De tijd gaat echt hard, onvoorstelbaar dat je alweer bijna twee maanden weg bent.
    Hier gaat alles z'n gangetje, eigenlijk iets boeiends te vertellen. Het is nog steeds koud! Maar ze zeggen dat volgende week de lente komt, laten we dat maar hopen!

    Misschien kom je wel over je spinnenangst heen nu je oog in oog met ze staat! Het lijkt mij echt niets, zou geen oog dicht doen.

    Nou mar, veel plezier nog en ik zie je volgende verslag wel weer!
    Xx tien

  • 02 Maart 2013 - 18:34

    Esther :

    Hey Mar,

    Het ziet er goed uit daar!!
    Ik snap wel hoe je het daar uithoud.

    Xx Es

  • 04 Maart 2013 - 01:29

    Renske:

    He Mar,

    Leuk zo te lezen wat je allemaal bezig houdt de afgelopen weken! Je daar vermaken doe je prima zo te lezen.
    Erg leuk, krijg al helemaal zin om je op te komen zoeken. :) Ben benieuwd wat in september je top 5 van bezienswaardigheden is geworden. Wil natuurlijk wel een spectaculaire rondleiding door de stad!

    Dan die spinnen, dacht dat je inmiddels al wat gewend was joh! (die plaatjes lijken zo van google af te zijn gehaald, je weet zeker dat je ze echt hebt gezien? :P) En die roomy van je is dan ook geen held zeg.

    En goed gevoel dat je nu een vaste baan daar hebt. Geeft toch meer zekerheid, nu hard sparen zodat je misschien wat mee kan doen met de rondreis door Australie. Mar en ik zouden het erg leuk vinden ;)

    Hier komt eindelijk ook de lente in zicht. Jeah!!!! Verlang naar dat weer wat jij daar hebt, heerlijk!
    Geniet nog lekker daar van het mooie leven.
    Tot op skype! X

  • 04 Maart 2013 - 10:29

    Marjolijn:

    Ha Mar,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En wat vliegt de tijd zeg!
    Echt super dat je een fulltime baan hebt, dan heb je toch wat minder zorgen.

    Behalve dat van die spinnen is wat minder. Zorg je dat er genoeg anti spider sprays zijn als wij komen? hihi.

    We moeten weer een x skypen!

    xx

  • 04 Maart 2013 - 12:19

    Huig En Janny:

    Hoi marrie van alle buurtjes zitten wij het dichste bij.Leuk om al je belevenissen weer te lezen en fijn dat je nu een vaste job krijgt. Wat je Engels betreft houd moed! Huig maakt hier ook vorderingen. Groetjes van de happy Gili Islands en tot tikkens weer Huig en Janny

  • 04 Maart 2013 - 12:19

    Huig En Janny:

    Hoi marrie van alle buurtjes zitten wij het dichste bij.Leuk om al je belevenissen weer te lezen en fijn dat je nu een vaste job krijgt. Wat je Engels betreft houd moed! Huig maakt hier ook vorderingen. Groetjes van de happy Gili Islands en tot tikkens weer Huig en Janny

  • 28 Maart 2013 - 20:03

    SusN:

    Ha Marrie,
    Beetje spuit elf, ik loop een aantal blogs achter..
    Anyway, Leuk om te lezen.. Hihi. Ik ben vet jaloers.

    Het gaat goed met de banen he? Mooi. Dat is wel fijn in een land waar alles duur is. (Ik zit de komende zomer in een tent op een camping ter compensatie:) ik hoop dat t je lukt!
    4x scheepsrecht, en anders 5x. Op een bepaald moment lukt ie vast!

    Ook geinig om al die sydney plekken te herlezen. Heb je de 'hotels' (aka disco's) al ontdekt?
    Ik krijg meteen weer heimwee. Ik heb ook een heerlijke sashimi op de vismarkt gegeten. Mjaaammmm.. Ik vond t fantastisch.. Of de chinese ijsjes en warme soesjes in china district..
    Maar die fiets lijkt me spannend.. Met helmpje op in 40'C en met automobilisten die niet aan fietsers gewend zijn.. Wow!

    Hou nog vol daar!
    Ik zal ook eens skype proberen, maar onze tijden lopen niet synchroon geloof ik..
    Als je toch NL wilt praten, schoom niet om Ronald eens te bellen. Gewoon blijven proberen! (dat doen we vanuit NL ook, hahaha). Zij zijn ook heel enthousiast over de australische Greenwheels / autodate / carshare of hoe ze ook mogen heten. lekker, dat geeft je wat flexibiliteit in de weekenden..

    Groetjes
    Susan

  • 17 April 2013 - 07:53

    Je Vader:

    Al loop je maanden achter, het maakt niet uit.
    Er komt toch niet veel meer bij geloof ik.
    Wij hier in oa holland steeds moeite doen om te site te volgen maar nee hoor. Weer niets.

    Marrie, doe er eens wat aan!.
    Vertel wat van het leven in de stad daar en wat je ziet en meemaakt.
    Je hebt iedereen niet voor niets attent gemaakt op deze site.

    groet
    je vader

  • 18 April 2013 - 14:50

    Marrie:

    Ha Tien!! Beetje late reactie, maar idd tijd vliegt!! nu alweer 3 maanden:) Hoe is het met Luuk!! Groeit vast ontzettend hard!!

    Ja Ess australie is prachtig, wil hier nog wel even blijven:)

    Hahah Sus! je had inderdaad gelijk!! Sydney is gigantisch duur!! het geld rolt hier niet! het spoelt hier!:P Maar heb Ronald en Froukje ontmoet, was erg leuk hen te ontmoeten, ze wonen ook nog bijna in dezelfde straat ook! En idd die hotels zijn erg leuk hier:) 1 is al favoriet:))!!

    En pap zoals altijd luister ik naar je advies:P hier volgt een update....

  • 18 April 2013 - 14:51

    Marrie:

    Ha Tien!! Beetje late reactie, maar idd tijd vliegt!! nu alweer 3 maanden:) Hoe is het met Luuk!! Groeit vast ontzettend hard!!

    Ja Ess australie is prachtig, wil hier nog wel even blijven:)

    Hahah Sus! je had inderdaad gelijk!! Sydney is gigantisch duur!! het geld rolt hier niet! het spoelt hier!:P Maar heb Ronald en Froukje ontmoet, was erg leuk hen te ontmoeten, ze wonen ook nog bijna in dezelfde straat ook! En idd die hotels zijn erg leuk hier:) 1 is al favoriet:))!!

    En pap zoals altijd luister ik naar je advies:P hier volgt een update....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrie

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 11765

Voorgaande reizen:

10 Januari 2013 - 30 November -0001

Working in Australia

Landen bezocht: