Eerste weekje in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marrie Plas - WaarBenJij.nu Eerste weekje in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marrie Plas - WaarBenJij.nu

Eerste weekje in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Marrie

20 Januari 2013 | Australië, Sydney

Ik ben inmiddels alweer een week in Sydney en begin al een aardig kleurtje te krijgen:) De week is echt voorbij gevlogen en heb het idee dat ik hier al veel langer ben.

De vliegreis kan ik vertellen is toch best wel héél lang. De eerste 12,5 uur gingen prima en had ik lekker veel been ruimte:) Daarna moest ik snel naar het andere vliegtuig voor de laatste 8 uur en ik kan je vertellen dat in de laatste 4 uur de minuten niet snel voorbij gingen!!! Maar zodra ik geland was en in het hostel was aangekomen was ik dat zo weer vergeten. Ik had leuke kamergenootjes en we gingen gelijk met een groep ’s avonds op strand zitten met een lekker wijntje:).

De volgende dag had ik al afgesproken om naar een huis te gaan kijken dus moest alweer vroeg uit de veren. Het huis zag er erg leuk uit en de huisgenoot leek me wel een relaxed persoon, maar ik vond het toch wat vreemd om gelijk bij iemand in te trekken en Paul (huisgenoot) vertelde dat ik vooral geen overhaaste beslissingen moest nemen en eerst maar moest komen bbq’en als ik daar zin in had. Dan kon ik gelijk zijn vrienden ontmoeten. Zodoende ging ik de volgende dag bbq’en en stonden er bij binnenkomst al een paar te dj’en in de huiskamer, gelijk een lekker sfeertje. Het was erg gezellig en zijn vrienden erg aardig (echt alleen aardig hoor;), dus ik besloot de kamer te nemen.
Het huis is in de wijk Forest lodge 10 min van centraal station.

Maandag het sollicitatie gesprek gehad (healthcare australia), waar ik eigenlijk alleen wat formulieren moest invullen (ik expres om 6 uur mn bed uitgegaan om vragen voor te breiden, voor niets dus). Donderdag moest ik alleen nog een cursus til technieken te doen en dan kon ik geregistreerd worden. Verder moest ik nog naar de bank, belastingnummer aanvragen en nog wat bloedtesten doen, want ze zijn hier best wel strikt als het aankomt op vaccinaties. En ’s avonds mijn spullen verhuizen. Het was dus echt een regel dagje deze maandag.

Dinsdag en nog niets van de stad gezien en dat gaat vandaag ook nog niet echt gebeuren want ik moest mn spullen uitpakken, kamer schoonmaken en op beddenjacht. Al snel had ik een bed gevonden op gumtree (Australische marktplaats) waar ik de volgende dag kon gaan kijken. Dus snel naar het strand:) kom ik aan bij het strand gaat de zon weg grrr.

Woensdag naar het bed gaan kijken en ik ben er helemaal blij mee. Maar alleen hoe ga ik dat verhuizen nu mijn familie die mij altijd meehelpt aan de andere kant van de wereld woont. Kan natuurlijk de meiden uit het hostel vragen maar ja straks staan we daar met z'n drieën met 6 linker handen…..Tja wat moet je zonder je vader die altijd alles voor je deed, haha. Dan maar even google en ja hoor een Australische/japanner handyman kan me voor een leuk prijsje zaterdag helpen met het demonteren en verhuizen en omdat ik zo’n aardig persoon ben;) heeft ie hem ook nog gratis in elkaar gezet:)

Elke dag spreek ik s avonds of s”middags af met de meiden die ik in het hostel heb leren kennen om naar strand te gaan. Monica is Australische en is sing en songwriter die hier probeert door te breken en opzoek is naar een huis en Santana uit Litouwen die hier een paar jaar gaat studeren. Dus voel me gelukkig nog niet alleen:)

Vrijdag het festival The Big Day Out. Omdat ik nog niemand was tegengekomen die ook naar het festival heb ik even op de site couchsurfing gekeken. Daar zetten mensen soms oproepjes op per stad welke activiteiten er te doen zijn. Zodoende heb ik gereageerd op een oproepje wie er nog naar the BDO gingen. Een Duits meisje en een franse jongen gingen ook en ik kon wel met hen mee. Woensdag hebben we elkaar even ontmoet in de stad om elkaar alvast te leren kennen.
Nu was 1 van de reden waarom ik NL even wilde verlaten was de kou, maar om met 45 graden te gaan festival’en is ook weer een beetje overdreven. Pffff wat was het warm. Ik kon eigenlijk alleen nog maar in de schaduw zitten en om het half uur onder de watersproeiers staan. Letterlijk een Sauna. Gelukkig kwam er aan het einde van de middag bewolking en konden we eindelijk gaan feesten:) Leuke bands gezien en het hoogtepunt van de avond The Red Hot Chili Peppers. Wow die waren echt geweldig:) en we stonden zelf 10 meter van het podium:)

Gister gezellig feestje in het hostel gehad en op strand gezeten en zo is de week alweer om en gewoon nog niks van de stad gezien. Maar morgen ga ik eens de tijd nemen om over de harbour bridge te lopen en het operahouse te zien.

Verder hoop ik dat ik snel werk krijg aangeboden want wachten tot je gebeld wordt voor werk en dan maar afwachten voor hoeveel uur in de week het is, is eigenlijk niks voor mij! Dus vandaag ben ik op allerlei vacatures gaan schrijven. Hopelijk heb ik snel werk.
Over een maand ga ik wederom weer die Engels test doen in de hoop dat het schrijven nu wat makkelijk gaat, ook omdat ik nu constant Engels moet praten. Want ik begreep dat het registreren als verpleegkundige nog wel 4 maanden kan gaan duren dus hoe eerder die Engels toets des te beter.

Nou heel veel liefs vanuit het heerlijke warme sydney en tot volgende week:) xxxx

Oh ja nog wat Australische weetjes:

- Taxi chauffeurs noemen ze cabbies
- Voetbalspelers = Socceroes
- Chlamydia hier voornamelijk een groot probleem is onder de koala's, las ik van de week in de krant;)
- Alles hier een stuk duurder is, maar ook meer verdiend wordt.
- De mensen heel vriendelijk zijn en relaxed, no worries en thanx mate ik al 1000x gehoord heb
- Dat er op de festivals geen wijn verkocht wordt maar alleen bier (8 dollar), vodka mixjes (10/12 dollar) en frisdrank en het water gelukkig gratis is.
- Er hier vleermuizen bij mij in de achtertuin in de bomen zitten die een vreselijk geluid maken. Durf ’s avonds niet buiten te gaan zitten.
- Het volgende week Australian day is en paul en ik een bbq gaan houden, waarschijnlijk al zijn draaitafels naar buiten worden verplaatst en dus een dik feestje wordt:)

  • 20 Januari 2013 - 14:06

    Gerda :

    Gaaf Marrie!

  • 20 Januari 2013 - 14:59

    Brenda Hooijer-van Es:

    Hey meis,

    Wat super om te lezen dat je al aardig je draai begint te vinden!! Hahha had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht hoor;) Helemaal leuk om al je belevenissen te lezen..........hoop echt voor je dat je gauw een baan hebt!!! Ga lekker van de stad, het strand, de mensen en je nieuwe bed genieten!!! Bizar idee dat jij gewoon peentjes loopt te zweten en wij hier zitten te rillen van de kou ahhaha...het is hier al weer aardig aan het sneeuwen.

    Gelnietse en heel veel plezier!!!!!

    Liefs -xxx- Bren


  • 21 Januari 2013 - 09:13

    Mariska En Willem:

    Wow mar, wat heb je het daar goed geregeld! Wat een avontuur! We hebben heerlijk je blog gelezen en je bent een aardig ervaren regelneef haha. Was vast erg wennen om de hele tijd Engels te praten. Als ik hier weleens Engels moet praten dan komt er hakkelend na diep nadenken, een paar woorden bovendrijven. Zoals je weet ligt er hier sneeuw. Al een aantal dagen trouwens. Het tegenovergestelde van het warme Australië. Toch maar skibroeken gekocht voor de kinderen. Die liggen alsmaar te dweilen in de sneeuw en dat is toch wel heel koud. En wie weet gaan we volgend jaar misschien wel met Willem mee op wintersport.
    We hopen dat je snel werk vind, maar dat komt wel goed met Marrie.
    Heel veel succes in Australië!

    Veel liefs,
    Mariska, Willem en sterre, diesell, Dean, bently

  • 21 Januari 2013 - 09:32

    Arenda:

    hee marrie, wat een leuk eerste verslag zeg,en alles zo relaxed goed geregeld, top!!.lekker verder genieten en relaxen zolang je nog geen baan hebt, maar dat zal vast wel snel gaan lukken!
    lieve groetjes hier van de plasjes uit de paul krugerstaat en we kijken uit naar je volgende bericht!!xx

  • 21 Januari 2013 - 11:57

    Leo Vd Plas:

    hallo marrie leuk om te lezen dat je gelijk van alles moet doen eer je een goed plekje hebt.maar je hebt het over verhuizen gingen er dan zo veel spullen in je koffer(ik dacht dat je maar 20 kilo mee mocht nemen) maar goed we gaan je volgen en je ervaringen lezen hier. smeer je goed in anders lijk je zelf ook op een red chilli pepper. groeten uit katwijk.

  • 22 Januari 2013 - 20:48

    Huig Ouwehand:

    Hoi Marrie, gaaf om te lezen dat je naar je zin heb. Het lijkt wel één happy eiland waar je van het ene feestje naar het andere feest kan gaan. Het gezelschap om je heen ziet er ook leuk uit en dan haal je vanzelf je engels wel op.

    Marie het ga je goed, let goed op je zelf nu je vader niet in de beurt is.
    Groeten uit het koude Katwijk

  • 23 Januari 2013 - 01:10

    Moeder:

    Hallo Marrie.
    Het ziet er aangenaam uit. Wat doet de warmte met je? En Leo, over die koffer en die kilo,s kan ik je nog het een en ander vertellen. Nou Mar ga maar rap met je engels aan de slag.
    xxx

  • 30 Januari 2013 - 09:31

    Je Vader:

    hallo Marrie,

    Al last van een zonnsteek?.
    Je laatste bericht is weer van 10 dagen geleden.
    Tijd voor een vervolg denk ik.

    het ga je goed en groet

  • 31 Januari 2013 - 22:57

    Elvira:

    Mata Harieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, hoe gaat het schoondochter...............groetjes

  • 03 Februari 2013 - 23:39

    Marrie Van Der Plas:

    Bedankt voor jullie reacties!! Leuk om te lezen!!

    xx

  • 10 Maart 2013 - 20:57

    Willeke De Buurvrouw :

    Wat leuk dat je mee kan lezen wat je allemaal mee maakt we blijven je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrie

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1013
Totaal aantal bezoekers 11771

Voorgaande reizen:

10 Januari 2013 - 30 November -0001

Working in Australia

Landen bezocht: