Al weer 3 weken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marrie Plas - WaarBenJij.nu Al weer 3 weken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marrie Plas - WaarBenJij.nu

Al weer 3 weken in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Marrie

03 Februari 2013 | Australië, Sydney

hi hi

Even een korte update vanuit Sydney.

Heb het nog steeds goed naar mijn zin hier. Sydney is zo groot en heb nog veel te ontdekken. Overal valt wel wat te beleven:). Heb al aardig wat mensen leren kennen. Zo ben ik vorige week via via op een feestje bij iemand thuis beland en de volgende dag uitgenodigd om met een Iers meisje en haar vrienden Austalian day te gaan vieren. Helaas heb ik hierdoor het mooie vuurwerk bij de haven gemist, maar heb ik wel voor het eerst van m’n leven Bierpong, maar dan met wijn gespeeld (stom drank spelletje). Verder ben ik met een Duits stel (die 5 huizen verder wonen) en hun vrienden mee geweest naar een feestje op maandag vlakbij ons huis. En heb ik heerlijk gedanst in de regen:). En gister met e
en Ierse jongen op een salsa avond in het hardrock cafe belandt.

Ik heb welgeteld 3 stranden verkend en ga morgen een lange wandeling maken langs het water. Helaas is het weer de afgelopen week niet echt geweldig geweest, veel regen en wind. Lijkt Nederland wel;) maar dat geeft me dan weer de gelegenheid om te oefenen met mijn Engels schrijven en naar een baan te zoeken. Ik sta namelijk wel ingeschreven bij Health care Australia, als nurse assistant, maar ik ben pas 2x gebeld, dus valt me eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Had verwacht dat ze meer werkaanbod zouden hebben . De 1e keer dat ze belde had ik zowaar een ander baantje gevonden, waar ik uiteindelijk na 7 uur werken al ontslag had genomen. Dat was echt verschrikkelijk. Ik moest auto services (onderhoudsbeurten en apk enz.) verkopen, huis aan huis verkoop. Het leek allemaal zo gemakkelijk, als je er 1 verkocht kreeg je 40 dollar als je er 5 verkocht 250 en als je er 6 verkocht kreeg je nog een bonus van 200dollar. Maar als je na 7 uur huizen langsgaan, wandelend in 30 graden en nog niks verkocht hebt, raak je de moed wel een beetje kwijt. Ik was het zo zat dat ik een Iers meisje die ook dezelfde dag als mij was begonnen heb opgebeld en we samen ontslag hebben genomen en de kroeg zijn ingedoken. Weer een ervaring rijker maar helaas nog niets verdiend. De 2x dat Health care Australia me belde lag ik nog heerlijk te slapen en had ik mijn geluid van m’n tel niet aanstaan en dan bellen ze ook nog eens voor dezelfde dag. Echt heel vervelend, als ze een dag van te voren zouden bellen kun je er tenminste rekening mee houden, maar helaas werkt dat zo niet blijkbaar.

Verder heb ik op veel baantjes gesolliciteerd, maar moet nog even geduldig afwachten. Verder kreeg ik via via te horen dat ze in een restaurant nog serveersters nodig hadden, heb mijn cv afgegeven, en nu maar hopen dat ik snel gebeld wordt. Want het geld gaat erg hard hier in Sydney:( .

Kus kus

  • 04 Februari 2013 - 01:16

    Joyce:

    Ha Mar,

    Zo te zien heb je het erg naar je zin. Lekker feesten;)
    De baantjes komen wel joh! Gelukkig heb je al veel mensen ontmoet, dan hoef je je niet te vervelen.
    Ik zit nu in de nacht op de vaat;)
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal:)

    Groetjes van de afdeling, we missen je!


  • 04 Februari 2013 - 20:27

    Christa Vlieger:

    Haai Mar,
    Ben heel blij dat je het goed naar je zin hebt. Gelukkig ben je niet voor een gat te vangen. Even geduld je komt er wel.
    Feestze!!!! ;)

  • 06 Februari 2013 - 12:45

    Marrie Van Der Plas:

    Hey Joyce!! Lekkere nachtjes? hoe is het op de afdeling? Al veranderingen aan de gang of nog niks?

    Ha Christa! dank je voor je berichtje:)

    Ik heb zowaar mn eerste 2 diensten gedraaid:) Een avond dienst in het St. Vincent Private Hospital en een ochtend dienst in het Brisbane Water Private hospital.
    Ik ben erachter gekomen dat ik alleen helaas nog alleen in Private hospitals mag werken omdat mijn Criminial Record Check nog in proces is. Als dat achter de rug is mag ik ook in publieke ziekenhuizen werken en komt er hopelijk meer werk. Morgen ga ik me ook nog inschrijven bij een andere agency om het aanbod van werk wat te vergroten:) Heerlijk om in ieder geval even aan het werk te zijn geweest:) En ik hoorde van iemand dat ze hier ook aan bedden sluiting doen in de zomer, dus vandaar dat het werk aanbod ook wat minder is/was.

    Even wat puntjes die mij al zijn opgevallen in deze 2 dagen:

    - Ze geven hier geen norfloxacine bij het verwijderen van een catheter maar Genatmycine.
    - drain productie wordt alleen 24 uur gemeten.
    - ze allemaal ted kousen dragen, ook bi een appendectomie en een cholecystectomy
    - de wonden hier niet worden uitgespoeld onder de douche.
    - ze nog pre operatief scheren en nog moeten douchen met bio prep of bethadine voor Ok, ook de kleine operaties.
    - er 2 jongens in blauwe pakken rondlopen die de hele dag aan het schoonmaken en opruimen zijn.
    - ik nog geen dokter in een wit pak heb gezien. Ook niet tijdens de ochtend visite. Waar ze zijn en met wie ze de zaken bespreken, heb ik nog geen idee van. Ik denk de registered Nurse, maar hier moet ik nog achter zien te komen.
    - De patienten allemaal THANK YOU DEAR OR THANK YOU LOVELY zeggen, zelfs na het doen van de controles. ik hier heel vrolijk van wordt:)
    - ik mn waskar mis, ik blijf heen en weer lopen... lakens pakken, weggooien.
    - ze hier ook PICO prep hebben EMMA!
    - ze de verbandmaterialen tot 10 dagen laten zitten.....??? staat in de protocollen beschreven, of dit ook echt gebeurd moet ik nog meemaken. Ik ga dat in ieder geval heel anders doen;)
    - de medewerkers hier allemaal andere kleding dragen. Studenten een blauw shirt met het opschrift student, sommige een rok, andere een broek, ik een blouseje van de agency.
    - Ze in deze 2 ziekenhuizen nog met papieren dossiers werken! IK MIS MN COW!!! en mn bureau stoel;))
    - Ik blij ben dat ik hier nog geen verantwoordelijk heb!! moet nog heel veel termen leren!!

    Groetjes aan iedereen!!! xxx


  • 06 Februari 2013 - 12:49

    Marrie Van Der Plas:

    oja nog een dingetje!! Ze lezen hier niet!! Ze dragen over aan het bed van de patient!! Alleen een mondelinge overdracht!! Ik heb het idee dat ik heel veel mis zo! In het 2e ziekenhuis gebruiken ze wel daglijstjes zoals bij ons, maar er staat geen voorgeschiedenis op! aahhh

  • 06 Februari 2013 - 15:30

    Ex Buurman Klaas:

    Norfloxacine, Genatmycine, Appendectomie, Cholecystectomy, je Engels gaat goed vooruit Marry.

    grx.

    p.s. Mooi verslag weer hoor

  • 07 Februari 2013 - 08:32

    Je Vader:

    Hallo Marrie,
    mooie berichten hoor. En gelukkig wat werk.
    Ben je tenminste bezig en levert het nog wat op ook.
    Mooi om te lezen hoe toch de verschillen in de werkwijze is.
    En leerzaam voor Klaas. Hij dacht dat hij een beetje engels kon....

    Het ga je goed veel plezier en tot horens.


  • 08 Februari 2013 - 00:07

    Renske:

    He Mar,

    Nou ticket is bijna geboekt hoor! As maandag gaan Marjolijn en ik alles vast leggen voor as september/oktober. Iets om naar uit te kijken!

    * Die wonden, iel! Inderdaad mar, jij moet het heel anders gaan doen daar!
    * Artsen... ze staan niet toevallig de hele dag vast in de lift?
    * Thank you dear, Thank you lovely, zouden ze hier ook verplicht moeten stellen bij alle patiënten. Geeft je vast een glimlach op je gezicht!
    Het is heel leuk om te lezen dat je aan het werk kan daar. Ook alle verschillen in werk, moest er hard om lachen. Vooral blijven opschrijven. :) Succes nog daar!

    Marjolijn en ik werken ondertussen hier hard verder aan onze Bondi-body ;)

    Tot september en zie je snel op Skype,
    Xx


  • 16 Februari 2013 - 13:46

    Ada Bakker:

    Hallo Marrie,

    Een berichtje van Ada. Ik zat naast je in het vliegtuig dwz er zat nog een mijnheer tussen ons, maar over zijn hoofd heen hadden we hele gesprekken.Ik ging naar Birma en jij naar Australie. Ik vond het wel spannend wat jij ging doen. Dus volg ik je berichten en lees dat je allemaal spannende dingen beleefd.
    Nu nog hopen op wat geld verdienen, anders maak je het jaar niet vol.
    In Birma moest ik wel af en toe even aan je denken.

    Ik ging met een groepsreis alleen naar Birma ofwel tegenwoordig Myanmar.
    Het was een fantastische reis. Alles liep goed ,leuke mensen ,prima reisleider, goede hotels , prachtig weer en heel veel gezien. Ik trok met vier vrouwen op en heb het heel gezellig gehad.
    Er liep niets fout en ook op de terugreis had ik weer een gezellige gesprekspartner.

    Ik wens je heel fijne tijd en volg je verslagen.

    Groetjes van Ada

  • 18 Februari 2013 - 14:25

    Klaas:

    Ada = Alle Dagen Aardig

  • 21 Februari 2013 - 12:18

    Marrie Van Der Plas:

    Was dat maar engels, ex buurman Klaas! Dan had ik nu een 10 haha. En ja hoor alle dagen aardig haha echt een klaas opmerking;)

    Hallo Ada!! Leuk wat van te u te horen!! Haha ja gelukkig vond het het volgens mij niet heel erg vervelend dat wij zo zaten te kletsen.
    Goed om te horen dat u een geweldige reis heeft gehad, leuke mensen hebt ontmoet en mooie dingen hebt gezien!! lijkt me ook een erg bijzonder land!. Heeft u al een nieuwe bestemming in gedachten? of wordt het weer een fietstocht door Europa?

    Heb zowaar net vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen, voor een fulltime baan, in een revalidatie centrum:)


    Groetjes Marrie

  • 22 Februari 2013 - 12:12

    Jeantine:

    Meid,
    Geweldig die verhalen hahaha... In de ziekenhuizen werken dus beetje old school!?!
    En die AB's, wow... Patiente zijn zo resistent hahaha...
    Succes in het revalidatiecentrum...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrie

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 11757

Voorgaande reizen:

10 Januari 2013 - 30 November -0001

Working in Australia

Landen bezocht: